>

01.08.2013 Sarajevo nikada nije bilo bolje povezano s Evropom i cijelim svijetom

 

SARAJEVO - Glavni grad Bosne i Hercegovine, Sarajevo, postaje sve veća atrakcija, kako za građane susjednih zemalja, tako i one iz cijeloga svijeta. Tome svjedoče i podaci kojima raspolaže Međunarodni aerodrom Sarajevo, a koji pokazuju da broj dolazaka u BiH iz godine u godinu raste.


Kako je u intervjuu za agenciju Anadolija (AA) istakao direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo Ivan Veličan, u samo prvih pet mjeseci 2013. godine zabilježen je porast putnika od 15 do 20 posto u prosjeku u odnosu na isti period prošle godine. 
 
"Iz Sarajeva leti 12 kompanija direktno u 12 gradova, a putnici stižu iz cijelog svijeta. Po knjiženju putnika koje vidimo na check-inu, zastupljeni su svi kontinenti iz kojih oni stižu u BiH. U ljetnom periodu najviše dolazi dijaspora iz Sjedinjenih Američkih Država, dok nešto više poslovnih ljudi dolazi iz Evrope i sa Dalekog Istoka", pojasnio je Veličan. 
 
Povećan je i broj aviooperacija, i to u prosjeku od 10 do 12 posto, a tome su najveći doprinos dali povećanje broja letova aviokompanije Turkish airlines, koji u ljetnom redu letenja 18 puta sedmično leti u Sarajevu. Zatim Pegasus, koja leti šest puta sedmično za Istanbul, kao i najavu kompanija Griffon i Kuwait airways, a pregovori sa lowcost kompanijom Wizzair su u završnoj fazi. U poslijeratnom periodu, trenutno sa aerodroma saobraća najveći broj kompanija. 
 
"Otkako sam ja na ovom aerodromu, a to je od davne od 1977. godine, Sarajevo nikada nije bilo bolje povezano s Evropom i cijelim svijetom i to je nešto što ja stalno ponavljam. Sad ste u mogućnosti svaki dan i svako jutro biti u bilo kojem gradu Evrope samo sa jednim međuslijetanjemm, a isto tako sa jednim međuslijetanjem možete stići i u Ameriku", rekao je Veličan u razgovoru sa novinarom AA. 
 
Germanwings, Norwegian i Pegasus su tri lowcost kompanije koje trenutno lete iz Sarajeva, a uskoro će sa aviosaboraćajem početi i Griffon iz Kuvajta. Osvrćući se na česte upite zašto iz Sarajeva ne leti više lowcost kompanija, Veličan je istakao da sve aviokompanije ulaze na tržište na kojem nalaze svoj interes. 
 
"Kada redovne kompanije nađu svoj interes na nekom tržištu, tada tu i ostale mogu pronaći svoj komercijalni i finansijski rezultat. Aerodrom je tu da pruži svu marketinšku i tehničku podršku. Vrata su otvorena i pista je slobodna", kazao je Veličan. 
 
Nakon što se djevojčica Belmina Ibrišević razboljela, te zbog neusvajanja Zakona o jedinstvenom matičnom broju nije mogla dobiti matični broj i pasoš, bosanskohercegovačka javnost digla se na noge. Usvajanjem privremene odluke o JMBG, Belmina je dobila pasoš, ali su nedostajala sredstva za njeno liječenje. Međunarodni aerodrom Sarajevo tada je, na zahtjev Ministarstva zdravstva Federacije BiH, obezbijedio avioprevoz djevojčici za Njemačku, a troškove puta je u potpunosti snosio sam aerodrom. 
 
"Bili smo u kontaktu sa Ministarstvom i dobili smo upit koji nema direktne veze s nama da im pomognemo da se obezbijedi avion za prevoz bolesne djevojčice. U momentu kada je bilo govora oko plaćanja, mi se nismo dvoumili, jer smo inače firma koja uvijek podržava takve akcije", pojasnio je Veličan, dodavši da je aerodrom prije nekoliko godina ukinuo oglašavanje u printanim medijima, kako bi umjesto toga izdvajao donacije za djecu sa posebnim potrebama i druge kategorije socijalne potrebe. 
 
Sarajevski aerodrom ima sve pogodnosti, nekada je minimum za slijetanje bio 1.500 m, a sada on iznosi 550 m. Kada su najveće magle, aerodrom ima minimalan broj otkazanih letova. Cilj uprave je da u 2013. godini broj letova poveća za skoro 20 posto u odnosu na 2011. godinu, kada je taj iznos bio rekordan od 600.000 putnika. 
 
"U odnosu na ostale aerodrome u regiji i ekonomsku krizu, mi poslujemo stalno pozitivno. Dok je na nekim aerodromima u regiji, poput Ljubljane, broj putnika opao, mi se nadamo da ćemo nastaviti s pozitivnim poslovanjem", poručio je Veličan.

 



Sarajevo Airport Magazine
Centrotrans BUS STOP Aerodrom - Baščaršija

Oglasna ploča
Politike ISU i Okolinski izvještaji